حذف ردیف های تکراری در اکسل
به عنوان یک کاربر حرفه ای اکسل، زمانی که با تعداد رکوردهای زیادی سر و کار دارید، یکی از چالش ها حذف ردیف های تکراری است. اینکه بتوانید یک لیست از مشتریان را بدون زحمت و زمان گذاشتن، غربال کنید و مطمئن شوید که اطلاعات یک مشتری چند بار در لیست تکرار نشده، قابلیت خوبی است که اکسل در اختیار شما می گذارد. در این ویدیو با هم می بینیم که حذف ردیف های تکراری در اکسل چگونه انجام می شود. با یوآفیس همراه باشید.
چه زمانی به حذف ردیف های تکراری در اکسل نیاز پیدا می کنیم؟
فرض کنید لیستی از مشتریان خود را داخل یک شیت اکسل وارد کرده اید، یا شیتی پر شده از اطلاعات مشتریان در اختیار شما قرار می گیرد. قرار است به ازای هر کدام از این مشتریان، پیامکی ارسال شود. لیست شماره تماس های افراد در این شیت وارد شده و قرار است با خروجی گرفتن از این شیت، شماره ها را در اختیار همکار خود قرار دهید تا برای آنها پیامک ارسال کنند. حالا فرض کنید که به دلیل به روزرسانی های متمادی فایل اکسلی که به دست شما رسیده، متنوع بودن فروشنده ها، تعداد زیاد کارمندانی که اطلاعات مشتریان را وارد این دیتابیس کرده اند، تعدادی از افراد به جای یک ردیف، چندین ردیف اطلاعات را به خود اختصاص داده اند. و طبیعتاً برای یک مشتری، چندین بار پیامک ارسال خواهد شد. که اتفاق خوبی نیست.
این تکراری بودن اسامی افراد در جداول، یا تکرار یک سند مالی در شیت اکسل و مثال های این چنینی، می توانند در طولانی مدت و در خروجی ها و گزارش هایی که از اکسل خود می گیرید، مشکلات جدی ایجاد کنند. به همین خاطر است که حذف ردیف های تکراری در اکسل در بعضی شرایط ضروری است. در این ویدیو، اشاره ای به این قابلیت در اکسل می کنیم. اما اگر می خواهید مبحث کار با داده ها در اکسل و تکنیک های حرفه ای کاربری اکسل را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم در دوره ضروریات اکسل یوآفیس شرکت کنید.