نوشتن فرمول در ورد
برای نوشتن فرمول در ورد چه کار باید کرد؟ در این ویدیوی رایگان از یوآفیس این موضوع را با هم بررسی می کنیم. چرا که اگر نخواهید اطلاعات عددی خود را در نرم افزاری مانند اکسل وارد کنید، حتماً به چنین وضعیتی در ورد برخواهید خورد. وارد کردن فرمول در ورد این امکان را به شما می دهد که بتوانید مجموع فاکتورها را حساب کنید، تعداد افراد را به دست بیاورید و سایر محاسبات ریاضی ساده را انجام دهید.
گرچه کار نرم افزار ورد به هیچ وجه حساب و کتاب ریاضی نیست اما شرکت مایکروسافت امکانات ساده ای را در این زمینه در اختیار کاربران گذاشته است. این امکانات هم از نظر تعداد توابع و هم از نظر آدرس دهی و نوشتن فرمول در ورد با محدودیت رو به رو است. برای مثال شما مانند اکسل با سلول هایی مواجه نیستید که هر کدام آدرسی داشته باشند و بتوان در فرمول به آنها اشاره کرد. بلکه فقط می توانید در قالب یک جدول، به ستون ها یا سطرها اشاره کنید.
همین موضوع باعث می شود که نتوانید فرمول های پیچیده ای مانند شروط تودرتو را در ورد بنویسید. در حد چند جمع و تفریق یا محاسبه یک فاکتور را می توان در ورد انجام داد. در این ویدیو خواهید دید که این فرمول نویسی به چه صورتی انجام می شود.
نوشتن فرمول در ورد به چه کاری می آید؟
با استفاده از فرمول نویسی می توانید حساب و کتاب جداول و اعداد را به خود نرم افزار بسپارید. البته اگر کارهای محاسباتی و حسابداری زیادی دارید، پیشنهاد ما کار با اکسل است. اگر آشنایی اولیه با این نرم افزار را دارید، می توانید به صورت مستقیم به سراغ دوره فرمول نویسی در اکسل یوآفیس بروید و خیلی سریع و آسان این مهارت را یاد بگیرید. برای دیدن سرفصل های این دوره روی تصویر زیر کلیک کنید.