مرتب کردن اطلاعات در ورد
مرتب کردن اطلاعات در ورد در بسیاری از مواقع کار ما را سریعتر و راحت تر می کند. اینکه شما بتوانید داده های خود را به یک ترتیب مشخص مثلاً براساس حروف الفبا یا اعداد را بر اساس کوچکی و بزرگی مرتب کنید، تکنیکی است که حسابی به کارتان می آید. خصوصاً اگر جداولی دارید که داخل آنها نوشته هایی وجود دارد. البته در این قسمت از آموزش های ویدیویی رایگان یوآفیس ما به طور خاص درباره مرتب کردن اطلاعات در ورد در قالب پاراگراف توضیح می دهیم. یعنی نوشته هایی که خط به خط داخل ورد وارد شده اند و می خواهیم آنها را مرتب کنیم. در قسمت های بعدی آموزش های یوآفیس به سراغ مرتب سازی اطلاعات از طریق جدول هم خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید.
مرتب کردن اطلاعات در ورد چگونه انجام می شود؟
فرض کنید لیستی از اسامی افراد دارید. می خواهید این لیست را بر اساس حروف الفبا، یعنی بر اساس نام به صورت الف تا ی مرتب کنید. اول از هرکاری باید ورود اطلاعات شما در ورد به درستی صورت بگیرد. اگر می خواهید این کار را از طریق مرتب سازی پاراگرافی انجام دهید باید هر نام را در یک سطر وارد کنید. یعنی مثلاً نام علی احمدی را بنویسید. اینتر بزنید و بعد نام بعدی را تایپ کنید. به همین صورت تا آخر لیست را وارد فایل ورد کنید. مسلماً این لیست نامرتب است و شما قصد مرتب سازی آن را دارید. کافیست کل نوشته ها را انتخاب کنید و با استفاده از ویدیوی آموزشی این مطلب، آنها را مرتب نمایید.
اگر قصد استفاده از ورد گوشی را دارید، پیشنهاد می کنیم دوره کار با ورد گوشی یوآفیس را شرکت کنید. در این دوره به طور کامل تمامی ابزارها و گزینه های نرم افزار ورد اندروید را با هم بررسی می کنیم و به صورت عملی و با پروژه ، قابلیت های آن را فرا می گیریم.