ویژگی های جدید ورد ۲۰۱۹ چیست؟

نرم افزار MSWord در سال ۱۹۸۳ و تحت عنوان مالتیتول ورد برای سیستمهای زنیکس و سپس برای رایانههای شخصی IBM منتشر شده بود.یک سال بعد و در سال ۱۹۸۴ با شهرت بیشتر شرکت ماکروسافت اولین نسخه Microsoft word 1984 برای کامپیوترهای اپل و سیستم عامل مکینتاش منتشر شد. پس از آن، این برنامه برای سیستمهای عاملهای SCO UNIX و اواس/2 Windows 3.1 نیز به بازار آمد. در سال ۱۹۸۴، با درنظر گرفتن قابلیتهای این برنامه و نیاز روز افزون ادارات، Microsoft Word به عنوان بخشی از مجموعه نرمافزاری Microsoft Office تبدیل شد. حال با آمدن نسخههای به روزتر، میخواهیم ویژگی های جدید ورد ۲۰۱۹ را در ادامه با هم بررسی کنیم.
در این مطلب میخوانید
کاربرد نرم افزار Word
نرمافزار ورد یکی از مهارتهای هفتگانهی ICDL است که محصول شرکت Microsoft میباشد و با توجه به قابلیتها و کاربردهایش جزو برنامههای اداری محسوب میشود؛ به همین دلیل از جمله نرمافزارهایی بشمار میرود که کارمندان اداری میبایستی در آن مهارت داشته باشند. این برنامه یک نرمافزار واژه پرداز است که در اکثر ادارات و شرکتهای دولتی و خصوصی برای تایپ و ویرایش متنهای طولانی از آن استفاده میشود.در واقع میتوان گفت تمام ساختار این نرمافزار با کلمات و ویرایش کلمات درگیر است.
ویژگی های جدید ورد ۲۰۱۹
ورژن جدید ورد ابزارهای پیشرفتهای را برای ویرایش متون در اختیار کاربران قرار میدهد. شما میتوانید فیلمهای دلخواه خود را از اینترنت وارد متنهای خود کنید، فایلهای pdf را باز کنید و آنها را ویرایش کنید. تنظیم موقعیت تصاویر کار آسانتری شده و همچنین حالت جدیدی برای خواندن متون اضافه شده است.
موارد زیر از دیگر ویژگیهای ورد ۲۰۱۹ میباشند که بهبود یافتهاند:
۱. اضافه شدن کادر جستجوی Tell me
این کادر با عنوان Tell me یا به عبارتی به من بگویید چه می خواهید انجام دهید در انتهای قسمت نوار منوها به ورد ۲۰۱۹ اضافه شده است. شرکت ماکروسافت این ویژگی را برای افرادی که آشنایی زیادی به محیط کاربری ورد ندارند طراحی کرده است. با استفاده از این قابلیت به راحتی میتوانید به سرعت به دنبال اعمال تغییرات یا تنظیمات مورد نظرتان باشید.
برای استفاده از این ویژگی هر آنچه که مورد نظرتان میباشد را در قسمت Tell me نوشته و به سرعت به آن دسترسی پیدا کنید. برای مثال با درج Insert Picture شما به این بخش در همان کادر دسترسی خواهید داشت.
۲. اضافه شدن بخش Share
یکی از مهمترین و جذابترین ویژگی های جدید ورد ۲۰۱۹ که به این نرمافزار اضافه شده است، بخش Share و یا کار کردن همزمان چندین نفر بر روی یک فایل آفیس است. شما با استفاده از گزینه Share میتوانید یک فایل را در فضای One Drive یا Office 365 SharePoint به اشتراک بگذارید.
برای استفاده از این قسمت باید بر روی گزینه Share کلیک کرده و سپس بر روی یکی از فضاهای One Drive یا Office 365 SharePoint فایل مورد نظر را ذخیره کرده و به اشتراک بگذارید و با استفاده از گزینه Invite People افرادی را که می خواهید به این فایل دسترسی داشته باشند را انتخاب کنید.
از دیگر امکانات این ویژگی:
- می توانید از افرادی که Invite کردهاید مشخص کنید چه کسی اجازه تغییرات را داشته باشد، چه کسانی میتوانند فقط فایلها را بخوانند، و یا میتوانید برای کاربر دیگری پیغام ارسال کنید.
- میتوانید تنظیمات مربوط به نمایش خودکار تغییرات فایل به اشتراک گذاری شده را انجام دهید و گزینههای همیشه، از من بپرس و هرگز را با توجه به نوع نیاز و موقعیت کاریتان انتخاب کنید.
- می توانید مشاهده کنید که همزمان چند کاربر بر روی یک فایل مشغول به کار هستند. کدام کاربران دقیقاً کدام بخش فایل را تغییر داده و کدام کاربران فقط فایل را مشاهده میکنند.
- شما همچنین با استفاده از گزینه Get a Sharing Link می توانید دو لینک، یکی برای دسترسی تغییرات و دیگری فقط برای خواندن متن ایجاد کنید؛ سپس با وارد کردن آدرس لینک در صفحه مرورگر به فایل مورد نظرتان دسترسی داشته باشید.
- با استفاده از این ویژگی سند کاریتان را از بخش منوی File و انتخاب گزینه Email به عنوان Send as Attachment, Send a link, Send as PDF, Send as XPS, or Send as Internet Fax نیز میتوانید ارسال کنید.
این نکته را در نظر داشته باشید که تمامی تغییرات زمانی دیده میشوند که سند را ذخیره کنید.
۳. اضافه شدن بخش Smart Lookup
این ویژگی که هم در کلیک راست ماوس و هم در تب Review وجود دارد، توسط موتور جستجوی Bing طراحی شده و با کلیک بر روی آن یک پنجره در سمت راست سند کاری با عنوان Insights ایجاد میشود، که به کاربر اجازه دسترسی سریع و تحقیق در فضای اینترنت، کسب اطلاعات و نمایش در خود نرمافزار ورد را میدهد. شما با استفاده از این ویژگی میتوانید علاوه بر کسب اطلاعات دقیق در مورد واژه انتخاب شده، اطلاعات مورد نظر را به سرعت کپی، و به سند کاریتان نیز منتقل کنید.
۴.افزودن بخش WikiPedia
این گزینه در منوی Insert و در بخش Add-ins به نرمافزار ورد اضافه شده است و عملکرد آن مشابه بخش Smart Lookup است، اما با این تفاوت که شما در این ویژگی به بخش ویکی پدیا دسترسی خواهید داشت، و با جستجوی مطلب مورد نظرتان تمامی مقالات و اطلاعت موجود در ویکی پدیا برای شما به نمایش در خواهد آمد و شما میتوانید با قابلیت کپی کردن، آنها را به سند کاریتان اضافه کنید.
۵. اضافه شدن بخش Ink equations
از دیگر ویژگیهای جدید ورد ۲۰۱۹ مربوط به بخش کار با معادلات ریاضی است که در Office 2016 قابلیت اضافه شدن فرمولهای دستنویس به سند کاری و ذخیره آنها نیز فراهم شده بود. یکی از بخشهایی که کاربران مشکلات زیادی با آن داشتند و نمیتوانستند دقیقاً و به راحتی فرمولهای مورد نظرشان را در ورد وارد نمایند همین بخش بود. که با اضافه شدن این ویژگی جدید این مشکل هم برطرف شده است. شما میتوانید برای استفاده از این قابلیت با انتخاب تب Insert و رفتن به بخش Symbols و انتخاب گزینه equations به گزینه Ink equations دسترسی پیدا کنید؛
با انتخاب این گزینه یک پنجره باز خواهد شد که میتوانید یک قلم را برای درج فرمول انتخاب کنید (همانند محیط Paint ) و فرمول مورد نظرتان را بنویسید، سپس با زدن گزینه Insert فرمول شما به سند کاریتان اضافه خواهد شد.
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
چرا پاورپوینت ذخیره نمی شود؟ 8 روش برای رفع مشکل ذخیره نشدن پاورپوینت
چگونه در ورد کادر بکشیم؟ برداشتن و گذاشتن حاشیه و کادر در ورد
6 تا از ترفندهای پاورقی در ورد
چرا فونت پاورپوینت تغییر میکند؟ 3 راه برای حل مشکل تغییر فونت در پاورپوینت
2 روش برای تبدیل پاورپوینت به ورد در دسکتاپ و گوشی
چگونه در ورد امضا کنیم؟ آموزش تصویری 2 روش برای درج امضا در ورد
2 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
امکان ارسال نظر وجود ندارد.
خیلی عالی لطفا بخش های جدید ورد ۲۰۲۰ رو هم بذارین
ممنون
درود بر شما
بله حتماً. البته آفیس ۲۰۲۱ در راهه و انشالله مقاله ای دربارش خواهیم نوشت.