ناحیه چاپ در اکسل
ناحیه چاپ چگونه در اکسل مشخص می شود و چه کاربردی دارد؟ چگونه به اکسل بگوییم تنها قسمتی از یک شیت را پرینت کند؟ در این آموزش ویدیویی رایگان از یوآفیس این نکته را یاد بگیرید.
مزایای مشخص کردن ناحیه چاپ در اکسل
وقتی تعداد سطرهای یک شیت زیاد باشد، تنظیم کردن درست قسمتی که می خواهید پرینت شود ممکن است در ابتدا کمی چالش برانگیز به نظر بیاید. اما نگران نباشید! با تکنیکی که در این ویدیو یاد می گیرید، می توانید خیلی راحت بخش دلخواه را چاپ کنید. اما ناحیه چاپ چیست و چه مزایایی دارد؟
ناحیه چاپ در واقع قسمتی از شیت اکسل شماست که قبل از پرینت مشخص می شود. با مشخص کردن یک ناحیه مانند سلول های A1 تا A10 به اکسل دستور می دهید که قسمت های دیگر را در هنگام چاپ نادیده بگیرد. این ناحیه می تواند پشت سر هم یا مجزا باشد. اما فراموش نکنید که همگی آنها باید به عنوان ناحیه چاپ مشخص شده باشند. طریقه انجام این کار را در ویدیو می بینید. اما در این قسمت می خواهیم مزایای مشخص کردن print area را باهم ببینیم:
- امکان چاپ کردن ناحیه دلخواه
- صرفه جویی در زمان
- صرفه جویی در کاغذ و جوهر
- امکان پرینت سلول های غیرهمجوار
- و …
این تکنیک به همراه ده ها تکنیک دیگر که به شما کمک می کند تا استفاده بهتری از اکسل بکنید، در دوره های یوآفیس آموزش داده می شوند. اگر به تازگی کار خود را با اکسل شروع کرده اید، پیشنهاد ما دوره کاربری اکسل است. در این دوره از صفر همه مفاهیم را یاد می گیرید و آماده ورود به بازارکار می شوید. اما اگر می خواهید حرفه ای تر با اکسل کار کنید، حتماً در دوره ضروریات اکسل شرکت نمایید. این دوره می تواند شما را تبدیل به یک حرفه ای کند.
