شماره صفحه زدن در اکسل
وقتی بخواهیم یک فایل چند صفحه ای در اکسل را چاپ کنیم، بهتر است برای گرفتن نتیجه بهتر، پایین هر صفحه شماره بزنیم. شماره صفحه زدن در اکسل را با این ویدیوی آموزشی یاد بگیرید.
شماره صفحه زدن در اکسل چه زمانی نیازمان می شود؟
اگر تعداد سطرهای زیادی در یک شیت داشته باشید، در نتیجه موقع چاپ کردن آنها، چند صفحه خواهید داشت. البته قبلاً در یوآفیس توضیح داده ایم که چطور ناحیه چاپ مشخص کنید. اما به طور کلی، چند صفحه ای شدن یک شیت اتفاق رایجی است. به علاوه که ممکن است چند کاربرگ یا شیت را همزمان بخواهید پرینت کنید. در این صورت هم چند ورق پرینت شده خواهید داشت که برای ساماندهی بهتر آنها، بهتر است شماره صفحه بزنید. شماره صفحه عددی است که در پایین یا بالای برگه ها می خورد. بسته به کاری که انجام می دهید، هر دو این حالات در اکسل ممکن است.
در واقع شماره صفحه در اکسل در قسمتی از سرصفحه پاصفحه قرار می گیرد. اما صرفاً تایپ یک عدد نیست. یعنی اگر شما در پاصفحه صفحه اول یا شیت اول خود عددی تایپ کنید، زیر تمام برگه ها همان عدد خواهد خورد. چون اکسل گمان می کند شما پاصفحه ای برای تمام صفحات نوشته اید. اما شماره صفحه باید به صورت خودکار به روز شود. پس برای اینکار لازم است که تکنیک شماره صفحه زدن در اکسل را بدانید. ویدیویی که برای شما آماده کرده ایم را مشاهده کنید و اگر سوالی داشتید، در قسمت نظرات مطرح نمایید.
همچنین اگر به نرم افزار اکسل علاقه دارید ولی چندان با کار کردن با آن راحت نیستید، پیشنهاد می کنیم در دوره کاربری اکسل شرکت کنید. در این دوره همه چیز را از ابتدا توضیح می دهیم و شما را آماده ورود به بازار کار می کنیم. برای دیدن سرفصل های این دوره، روی تصویر زیر کلیک کنید.
