چگونه در ورد امضا کنیم؟ آموزش تصویری 2 روش برای درج امضا در ورد

گذاشتن امضا در ورد فکر بسیار هوشمندانهای است. امضای هر فرد بخشی از هویت اوست که پای هر صفحه که میافتد، به آن صفحه هم همان هویت را میدهد. اما وقتی نوبت به اسناد دیجیتالی میرسد که در ورد آنها را ساختیم، کار به نظر سخت میشود. به همین خاطر یوآفیس اینجاست تا نحوه درج امضا در ورد را به صورت تصویری آموزش دهد. پس همراه ما باشید.
در این مطلب میخوانید
چگونه در ورد امضا کنیم؟
به عنوان اولین قدم باید این را بدانید که دو روش برای درج امضا در ورد داریم:
- تصویر امضای خود را اسکن کرده و وارد ورد کنید.
- یک جایگاه و خط مشخص را برای محل امضا مشخص کنید. جایی که دقیقاً مختص امضاست. سپس بعد از پرینت اسناد، محل مد نظر را امضا کنید.
همانطور که مشخص است، اگر قرار است اسنادتان در حالت دیجیتالی باقی بمانند و امضایتان دیجیتالی باشید، باید از روش اول استفاده کنید. اما اگر قرار است اسناد را امضا کنید، میتوانید هم راه اول را پیش بگیرید و هم راه دوم را.
و اما در هر یک از این دو روش باید چه کنیم؟ در ادامه میبینیم.
روش اول: اسکن امضا در ورد
برای این کار به یک اسکنر نیاز دارید. البته منظورمان حتماً اسکنر حرفهای نیست. با اپلیکیشنهای اسکنر و به کمک دوربین موبایل هم میتوانید از امضای خود عکس بگیرید.
مراحل وارد کردن امضا در ورد به ترتیب زیر است:
- روی یک کاغذ سفید امضا بزنید. بعد از آن عکس بگیرید.
- آن را با یکی از فرمتهای jpg، png یا bmp در رایانه خود ذخیره کنید.
- در ورد به منوی Insert بروید، Pictures را انتخاب کرده و عکس را وارد ورد کنید.
- در حالی که عکس را در سند خود انتخاب کردهاید، به منوی Format بروید و گزینه Crop را انتخاب کنید. حالا میتوانید تمام قسمتهای سفید و بلااستفاده تصویر را از بین ببرید. پس سعی کنید فقط خود امضا را انتخاب کنید. کلید Enter را بزنید تا تصویر کراپ شود.
- برای کوچک یا بزرگ کردن امضا در ورد میتوانید روی آن کلیک کرده و از دستگیرههای کادر اطراف آن کمک بگیرید. ضمناً برای تعیین چینش و جایگاه این امضا هم میتوانید به منوی Home بروید و از همان گزینههایی استفاده کنید که برای تعیین چینش متن استفاده میکنیم.
- در نهایت میتوانید این فایل کراپشده را به عنوان یک فایل جدید ذخیره کنید تا بعداً هم با همین ابعاد در اسنادتان استفاده کنید. برای این کار روی تصویر راستکلیک و گزینه «Save as Picture» را انتخاب کنید.
طبیعیتر کردن تصویر امضا
اگر رنگ کاغذی که روی آن امضا زدهاید، مثل تصویر زیر در ورد ظاهر خوبی ندارد، میتوانید از تکنیکهای زیر استفاده کنید تا نتیجه طبیعیتر شود.
تکنیک اول: طبیعی کردن بکگراند امضا
روی تصویر امضا راستکلیک کرده و گزینه Format Picture را انتخاب کنید.
با این کار یک منوی عمودی سمت راست برنامه ظاهر میشود. در این منو روی آیکون Picture که سمت راست سه آیکون دیگر است کلیک کنید. سپس گزینه Recolor را پیدا کرده و روی آیکون تصویر که سمت راستش است کلیک کنید. روی حالتهای مختلفی که برای تصویر نمایش داده میشود، یکی یکی کلیک کنید تا ببینید کدام حالت ظاهر بهتری به امضا میدهد. برای مثال ما اینجا حالت Black & White را انتخاب کردهاید و همانطور که میبینید بکگراند امضا به بکگراند سند نزدیکتر شد.
تکنیک دوم: ویرایش جزئیات تصویر
در این تکنیک هم با همان منوی عمودی سمت راست کار داریم. در حالی که تصویر را انتخاب کردهاید، در این منو و در همان گزینه سمت راست، با سایر گزینهها بازی کنید تا امضا پررنگتر شود.
برای مثال میتوانید یکی از Presetها را برای امضا انتخاب کنید یا میزان Saturation آن را کم و زیاد کنید و … .
افزودن اطلاعات به امضای دستنویس
در روش بالا که تصویر امضا را وارد کردیم، این امکان را هم داریم که اطلاعاتی تایپشده و آماده را به امضا اضافه کنیم؛ اطلاعاتی مثل عنوان شغلی، شماره تلفن، ایمیل یا … که بر خلاف خود امضا تایپی خواهند بود. چگونه؟
- متن مورد نظر را زیر تصویر امضا در ورد در سند خود تایپ کنید.
- تصویر و متن تایپشده را با هم انتخاب کنید. برای انتخاب هر دو میتوانید موس را روی آنها بکشید یا کلید Ctrl کیبورد را نگه داشته و روی آنها کلیک کنید.
- به منوی Insert بروید و روی فلش کوچک گزینه «Quick Parts» را انتخاب کنید. سپس روی «Save Selection to Quick Part Gallery» کلیک کنید. دقت کنید که تا زمانی که عکس و متن را انتخاب نکرده باشید این گزینه فعال نخواهد شد.
- در پنجره Create New Building Block اطلاعات لازم را وارد کنید. در قسمت Name، نام این امضا را وارد کنید. در قسمت Gallery گزینه AutoText را انتخاب کنید. در قسمت Description نیز هر اطلاعاتی که مایلید را بنویسید. در نهایت Ok کنید.
حالا که این امضا و اطلاعاتش به عنوان یک بلوک ذخیره شدهاند، میتوانید آنها را به راحتی در اسناد دیگر هم وارد کنید. برای این کار به مسیر Quick Parts> AutoText Insert> بروید. سپس روی نام بلوک امضای خود که خودتان قبلاً تعیین کردهاید، کلیک کنید. با این کار امضا و توضیحاتش روی سند پیاده میشوند.
روش دوم: قرار دادن خط امضا در ورد
در این روش در یک قسمت مشخص از سند، مثلاً انتهای یک صفحه، خط امضا تعریف میکنیم. سپس وقتی اسناد را پرینت بگیرید، میتوانید دقیقاً در قسمتی که مشخص شده امضا بزنید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:
- خط متن را با موس در قسمتی قرار دهید که میخواهید بعداً امضا بزنید.
- در منوی Insert روی فلش کوچکی که سمت راست گزینه «Signature Line» است کلیک کنید. سپس گزینه «Microsoft Office Signature Line» را انتخاب کنید.
- در این پنجره، در باکس Suggested signerbox نام مد نظرتان را برای این امضا وارد کنید. در باکس Suggested signer’s title box نیز عنوانی را برای امضاکننده وارد کنید. همینطور میتوانید در فیلد بعدی ایمیل امضاکننده را هم بنویسید. این اطلاعات کنار امضا نشان داده خواهند شد. در نهایت OK را بزنید. میبینید که خط مخصوص امضا در سندتان ظاهر میشود.
در آخر
حالا که میدانیم چگونه در ورد امضا کنیم، ممکن است در طول انجام مراحل با سؤال یا مشکلی رو به رو شوید. در این صورت باعث خوشحالی ماست اگر در بخش نظرات با ما در تماس باشید و شما را راهنمایی کنیم.
لازم است اشاره کنیم که مراحل درج امضا در ورد را در گوشی موبایل هم میتوانید انجام دهید! در نسخه موبایل ورد، فقط جای گزینهها کمی متفاوت است و کلیت مراحل مانند گامهایی است که در این راهنما دیدیم. اما اگر به کار با ورد گوشی وارد نیستید، میتوانید از دوره آموزش کار با ورد گوشی استفاده کنید تا به این نسخه Word نیز مسلط شوید.